El vicerector Carles Cortés va destacar el compromís de la UA per la formació i la divulgació musical arreu del territori i l’alcaldessa, Ana Delia Gisbert, va agrair la implicació de la universitat a Benilloba a través de l’Aula Universitària que aquesta setmana ha complert tres anys de vida.
L’Orquestra Filharmònica de la Universitat d’Alacant ha tancat aquest diumenge el seu cicle de Concerts de Tardor a l’auditori de Benilloba després d’haver deixat la seua empremta musical a Petrer i a Benissa sota la batuta del director artístic, l’alemany, Tobias Gossmann.
El vicerector de la UA, Carles Cortés i l’alcaldessa de Benilloba, Ana Delia Gisbert, van ser els encarregats de donar la benvinguda i presentar el concert a l’auditori. Cortés va destacar el compromís de la institució acadèmica amb la formació i la divulgació musical “l’Orquestra Filharmònica de la Universitat d’Alacant és un projecte que combina la formació dels seus músics amb la divulgació de la música a les nostres comarques amb directors de prestigi com ara Tobias Gossmann”.
Per la seua banda, la primera edil de Benilloba, Ana Delia Gisbert, va agrair a la Universitat d’Alacant la implicació “que ha demostrat els darrers tres anys amb el nostre poble a través de l’Aula Universitària i les més d’una vintena d’activitats que ha organitzat entre obres de teatre, concerts com els de l’Ofua, la Coral Universitària o el quartet de corda Mare Nostrum, tallers de diferents temàtiques o presentacions de llibres, tant literaris com científics, entre d’altres”.
Unes intervencions que van donar pas al concert dissenyat pel director, Tobias Gossmann, amb un repertori que incloïa peces de El somni d’una nit d’estiu de Felix Mendelssohn; la Pavane de Gabriel Fauré; i algunes danses i melodies populars de Romania, del compositor hongarès Bela Bartók. Obres que van ser interpretades de forma magistral pels joves músics de la Universitat d’Alacant i que el públic va premiar amb llargs aplaudiments.
El director es va adreçar en més d’una ocasió al públic per a explicar detalls de les peces que s’estaven interpretant com en el cas de la Simfonia núm. 40 en sol-menor, KV 550, de Wolfgang Amadeus Mozart que Gossmann va definir com obra enigmàtica “una de les tres últimes simfonies del genial mestre en la qual es deixa notar la malenconia, la tristesa i el dramatisme provocat per la recent mort del seu pare”.
El cicle de Concerts de Tardor de l’Orquestra Filharmònica de la Universitat d’Alacant ha comptat amb els seus patrocinadors anuals, com són la Fundació Manuel Peláez, Vectalia, Hidraqua i la Diputació d’Alacant.